Monday, August 1, 2011

Ramadhan 1432H!

Assalammualaikum.. =)


RAMADHAN!!

Ramadhan kembali lagi! Alhamdulillah, aku masih bertuah untuk berada d bulan mulia ni dan InsyaAllah dapatlah juga menambah amal ibadah dalam bulan paling berkat ini. Pada aku, agak mudah nak tambahkan pahala dalam bulan Ramadhan ni if kita rajin nak buat walaupun sekadar melewatkan sahur, cepatkan berbuka, buat solat sunat Tarawih, banyakkan baca Al-Quran, bersedekah, berzikir dan buat perkara2 yang baik, InsyaAllah ada ganjaran d setiap satu perbuatan baik yang kita buat.. (^_^)

Tahun ni aku berpuasa jauh dari Mama d kampung. Mmm.. Rindu setiap saat bersama Mama! (T_T) Tapi takpe la, tahun ni aku berpuasa bersama teman serumah merangkap teman sepejabat aku yang bernama cik Hilda Harry! Yeay! Aku dah pesan awal2 kat Hilda, "Da, sahur aku nak makan nasi berlauk tapi berbuka aku nak makan yang ringan2 je macam buah-buahan dan kuih-muih". Diet! Heee..

Salam Ramadhan kpd kalian semua..! (^_^)

No comments:

Post a Comment