Monday, February 7, 2011

braces oH braces!

google

Memandangkan aku ni ade sdkit problem ngan GG, kiranye tak seindah GG2 mereka yg indah d pandang la (uh! aku malu). Niat nak pakai benda alah tu dh lame, dr zaman skolah lg. Tp, time dlu2 aku ni kurang b'kemampuan. So, terpendam gitu je la hasrat d ati ni. Start hujng thn lps, aku pn mula la bt research (pergh! siap bt research lg! harus.) psal braces ni la. Research pnye research ade la jgk info yg aku dpt before aku decide nk pakai nnt. Info utama yg aku dpt dah tentu2 la dr segi kosnye. Mahal tu tak dnafikan kecuali klau bt ngan gov. (utk aku, mmg dh t’lambat la nk bt ngan gov.). Info lainyg aku dpt, dr segi penjagaan GG & braces, pemakanan, rawatan (tiap2 bln, utk
tgk p’kembangan GG, ada ok or tarak ok) dan tempat yg sesuai dgn keadaan smasa. ;p

Before aku decide nk bt kt 1 klinik ni, aku ade bt research jgk kt klinik2 lain. Al-maklum la, harga bt braces ni pn actually bergantung pd lokasinye jgk. So, ade 2 buah klinik ni harganye ok n dpt info pn dr sumber2 yg bolh d yakini. Klinik2 tu satunye d Perak n satu lg d KL. So, bla d pk2 lg better bt yg dekat ngan aku skrg sbb if ade ape2 problem senang nk refer (kos perjalanan spt tol, petrol n masa harus d ambil kire. harus!).

Aku dh bt appointment, jd skrg juz tggu masa sterusnye utk info yg lebih terperinci dari yg pakar. Risau gak sbnrnye. Huhu. Hopefully nnt dpt kesan yg baik utk dri aku (^_^). Satu lg, before aku nk pakai braces ni aku dh minta izin dlu dr Mama. Mula2 tu mmg Mama tak bg, sbb Mama ckp "mulut kamu tu dh cantik, elok2 'kecik' mcm tu nnt dh pakai braces ntah mcm mna la jdnye". Urmm.. Tapi bla aku slow talk ngan Mama, aku ckp yg niat aku nk pkai braces ni bkn sbb nak cantik smata2. Serius. Tapi utk keselesaan aku sbnarnye. Then, Mama pn bg. Ngee.

Hmm.. Wokeh la, after dh jmpa dentist nxt week aku smbung topik braces ni lg. Insya-Allah. Gudnite. zzzZZzZzzZZzz..

No comments:

Post a Comment