Sunday, March 20, 2011

putih dan lembut.. oh! petua..

Assalammualaikum

Memandangkan cuaca cerah dan panas d luar jendela rumahku ini, sukacitanya aku d sini ingin berkongsi petua bersama kalian. Haha. Skemanya ayat aku. Sila abaikan ayat skema tersebut dan fokus pada point utama - PETUA!

Ya, petua untuk kulit PUTIH dan LEMBUT! Ouwchh! Sorry agak gedik d situ. Mmm.. Bertuah dan bersyukur la bagi mereka yang dah sememangnya miliki kulit yang putih dan lembut. Tapi bukan aku! (-_-")

Sebenarnya aku ada baca satu entri kat blog Kebun
Cik Durian. Dia la yang bagi petua ni. Muehehehe. Minat sungguh la aku bab2 ni, sebab petua tu guna cara yang sangat2 simple. Sape2 pon boleh buat, perempuan @ lelaki, muda @ tua & modal pon tak seberapa! Lagipon aku ni malas sikit bab petua2 yang guna cara agak 'berat'. Mak tak kuasa, nyah! Opss! Sorry lagi..

Ok, bahannya cuma kelapa parut @ hampas kelapa aje! Bagi korang yang tak kenal apakah ia...


tarraaa..! (n_n)

Caranya, lumurkan kelapa parut @ hampas kelapa tu kat seluruh badan (ikut korang la, kat mana2 pon janji kulit sebab ia bukan cara untuk putihkan rambut, misai, janggut maupon kening. haha. ops! gurau ok). Pastu dah agak2 puas hati, korang bilas la badan dengan air sebersih2nya ye. So, untuk dapatkan hasil yang terbaek (insyaAllah) kena la buat lebih kerap dan rajin! Ok, rajin! Aku kan malas. Huh! Tapi kadang2 je. Heh!

Amacam? Simple je kan bahan dan cara yang d gunakan? Memandangkan aku ni masih gadis muda (ouwch!) dan selalu terdedah pada sinaran matahari (urgh!), maka adalah menjadi azam baru untuk aku cuba memanfaatkan petua tersebut sebaik mungkin agar mendapat hasil yang terbaekk pada hari BAHAGIA nanti, insyaAllah (hari2 pon aku bahagia je. kehkehkeh).

Doakan kejayaan aku ye korang (haha) & good luck untuk korang jugak..! (^_*)

2 comments:

  1. ini juga petua dr nenek mia...good klu diikuti tambah pd rambut & kepala...menghitamkan rambut....

    ReplyDelete
  2. tq 4 da credit dear ;)
    good luck! hehe..

    ReplyDelete